luni, 20 ianuarie 2014

EyeLock myris – identificarea retinei te scapă de parole


Americanii de la EyeLock au anunțat lansarea unui gadget care îți recunoaște retina și te loghează automat în conturile personale fără să mai introduci vreun nume de utilizator sau parolă.
86e8e67edae9219d12d438efd5f5a939_XL Acum o săptămână am intrat într-un cabinet stomatologic și, așteptându-mi rândul, am pus mâna pe tabletă. Spre plăcuta mea surpriză, cabinetul avea propriul hotspot Wi-Fi. Cum în acel moment nu era nimeni la recepție în acel moment, am început să introduc la parolă cifre începând de la 1, iar în momentul în care mi s-a activat butonul de „log in” l-am apăsat curios și amuzat. Exact, eram deja conectat la hotspot. Bineînțeles, am anunțat incidentul și mi-am văzut mai departe de treabă, dar m-a întristat un pic naivitatea personalului cabinetului. Din păcate, există mult prea multe exemple de astfel de parole pe care chiar și un utilizator nu foarte experimentat le poate intui. Să zicem că acest caz nu a fost unul grav, deși, fiind localizat la parterul unui bloc, cabinetul era probabil „căpușat” din toate părțile de utilizatori amatori de internet gratuit. Dar ce se întâmplă când pui o astfel de parolă la contul de mail sau pentru alte servicii pentru care plătești? Utilizatorii setează parole foarte simple de teama că ar putea uita o parolă mai complexă și, într-adevăr, procesul de recuperare a unei parole poate fi extrem de sâcâitor.
Putem trece însă la un alt nivel, cu un gadget denumit EyeLock myris, care scanează retinele ambilor ochi și astfel te loghează automat pe orice site sau serviciu online în care ai setat un cont cu utilizator și parolă. Myris nu elimină aceste date, ci le înlocuiește. Așadar, tot va trebui să îți creezi conturile în mod clasic, așa cum ai făcut și până acum, dar le poți face oricât de complicat dorești pentru că nu va trebui să le mai ții minte. În plus, myris nu reține parolele pe computer, ci în propria memorie, așa că acestea nu vor putea fi furate prea ușor. Gadgetul cu dimensiunile unui mouse pentru PC nu face poze, ci înregistrează un clip video foarte scurt, identificând în acest timp 240 de puncte distincte la fiecare iris și generează o semnătură de 2048 de biți. Producătorul spune că nu poți păcăli sistemul cu ajutorul unui portret sau a unui clip video care să conțină chipul tău.
Americanii nu au stabilit încă un preț al lui myris, dar produsul va fi lansat în curând.
Sursă: eyelock.com via Gizmag
http://stiintasitehnica.com/

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu