Cel mai lung pod care traversează o mare, măsurând 36,48 de kilometri, a fost inaugurat după patru ani de la începerea construcţiei.
Podul conectează oraşul Qingadao cu zone mai puţin dezvoltate din districtul Huangdao, iar costurile necesare pentru construcţia lui s-au ridicat la aproximativ 2.3 miliarde de dolari.
Autorităţile se aşteaptă ca proiectul să stimuleze dezvoltarea zonei industriale din Huangdao şi să faciliteze creşterea comerţului exterior prin mărirea capacităţii de manipulare din porturi.
Oamenii de afaceri au făcut plângeri referitoare la transporturile actuale pe mare, care nu sunt eficiente şi a căror exploatare depinde de vreme.
Han Shouxin, directorul adjunct al comitetului din administrare a traficului din Quingdao, susţine că podul va micşora distanţa dintre Huangdao şi Quingdao cu 30 de kilometri, reducând şi timpul călătoriei de la peste 40 de minute, la aproximativ 20.
Înainte de finalizarea proiectului, Hangzhou Bay Bridge, care se întindea peste golful Hangzhou a fost considerat cel mai lung pod ce traversează o mare. Însă şi americanii pretind acest titlu, susţinând că acesta ar fi deţinut de Lake Pontchartrain Causeway.
Oficialii din Quingdao au anunţat, de asemenea, finalizarea unui tunel subacvatic de aproximativ 10 kilometri, care să meargă paralel cu podul. Construcţia tunelului costă încă un miliard de dolari.
Inginerii au trecut peste obstacole mari în construirea tunelului, întâmpinând probleme legate de mediul geologic în care trebuia construit tunelul, susţine Zhou Fengjun, academician de la Academia de Inginerie din China. Proiectul poate servi ca model pentru proiectele din ţară care se ocupă de contrucţia tunelelor, adaugă acesta.
Sursa: Xinhua
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu