Studii recente sugerează că trebuie să conduci mult, mult timp o maşină electrică pentru ca această să fie mai "verde" decât un vehicul ce este alimentat cu benzină.
Producţia de automobile electrice devine din ce în ce mai accelerată pe măsură ce tot mai multe companii lansează pe piaţă astfel de modele. Acum, Ford se pregăteşte să introducă C-Max Energi pentru a concura cu cei de la General Motors, care produc Chevrolet Volt, maşina anului 2011 în SUA.
Cu toate acestea, un nou studiu sugerează faptul că vehiculele electrice nu ar fi atât de "verzi" precum cred ecologiştii. Din cauza poluării provenite de la fabricile unde sunt produse bateriile pentru aceste autovehicule, o maşină electrică are o amprentă de carbon mai mare decât vehiculele care funcţionează pe bază de benzină, devenind mai "prietenoase cu natura" abia după ce au parcurs o distanţă de 130.000 km.
Automobilele electrice nu sunt o opţiune "verde", susţine Ed Morrissey, un jurnalist american. "Nu numai că aceste vehicule electrice produc aceeaşi cantitate de emisii de carbon, dar şi nevoia de a schimba acumulatorii fac ca aceste automobile să fie mai puţin «verzi» decât actuala tehnologie". Pentru a produce acumulatorii necesari funcţionării unei maşini electrice este nevoie de energie, iar această maşina va avea nevoie de mai multe baterii de-a lungul timpului, afirmă acesta.
Pe de altă parte, alte studii susţin că vehiculele electrice şi cele hibride vor avea, pe termen lung, o amprentă de carbon mai mică decât maşinile pe bază de benzină, astfel că utilizarea acestora va ajuta Pământul. Jumătate din poluarea produsă de un automobil electric provine de la procesul de fabricaţie, cu mult înainte de momentul în care aceasta este condusă.
Chiar şi aşa, şi cei mai pasionaţi ecologişti recunosc că este nevoie ca procesul de fabricaţie să beneficieze de mai multe îmbunătăţiri pentru ca aceste vehicule ecologice să fie cu adevărat «verzi».
Sursa: The Week
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu