sâmbătă, 16 aprilie 2011

Ziarele animate din Harry Potter devin realitate! (VIDEO)

Ziarele animate din Harry Potter devin realitate! (VIDEO)
A apărut o nouă aplicaţie pentru smartphone-uri şi tablete, Aurasma, ce are ca scop adăugarea de secvenţe video ziarelor şi revistelor, cât şi a altor obiecte ce sunt folosite zilnic. Software-ul suprapune clipurile peste imaginile existente în ziare, direct pe ecranul smartphone-ului.
Compania dezvoltatoare, Autonomy, se foloseşte de imagini din lumea reală, care odată suprapuse peste cele prezente în ziare sunt redate într-un mod vizual foarte convingător. De asemenea, această aplicaţie ar putea fi folosită şi la jocuri - de exemplu, utilizatorii pot folosi telefonul mobil cu cameră foto pentru a capta imaginea unei clădiri, iar pe ecran va apărea un dragon împletit în jurul ei.
Software-ul poate recunoaşte o bază de date de aproximativ o jumătate de milion de obiecte. Într-o demonstraţie realizată de compania Autonomy, s-a putut reproduce efectul din filmele cu Harry Potter, în care ziarele includeau clipuri video şi animaţii. Software-ul este capabil să găsească un video asociat unui eveniment prin simpla vizualizare a unei imagini din ziar.

Aurasma va deveni disponibilă în următoarea lună, fiind o aplicaţie gratuită pentru smartphone-uri. Pentru consumatori, primul video va fi creat de către un studio de film şi va face posibilă căutarea prin oraş a unor obiecte imaginare în cadrul unui joc de tip Augmented Reality.
"Dacă îţi doreşti cu adevărat ca lumea reală să interacţioneze cu lumea virtuală, atunci acest lucru nu poate fi realizat din dormitor, stând în pat cu o tastatură în braţe" afirmă Michael Lynch, directorul executiv şi fondatorul companiei Autonomy.
Producătorii intenţionează să ofere un modul gratuit care să permită dezvoltatorilor să îşi construiască singuri aplicaţia dorită. De exemplu, un centru comercial, sau un magazin, ar putea să personalizeze o versiune pentru cumpărătorii care merg prin magazine şi "fotografiază" obiectele de pe rafturi.
Autonomy speră să creeze canale speciale pentru agenţiile de publicitate, şi să ajunga la o reţea la fel de importantă ca Google AdWords.

Sursa: New York Times si descopera

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu