Galerie foto (2)
Programul privat SpaceX a lansat recent
prima sa capsulă spaţială, denumită Dragon. Capsula va ajunge pe Staţia
Spaţială Internaţională, iar SpaceX va deveni astfel prima companie
particulară care va realiza o misiune spaţială pe orbita Terrei.
Zborul de test a demonstrat că firmele şi companiile private
americane pot constitui o alternativă pentru SUA, în ceea ce priveşte
lansările spaţiale, mai ales după ce NASA şi-a încheiat propriul program
de transport cu navete spaţiale în decursul anului trecut.
Niciun om nu va zbura la bordul capsulei Dragon, iar aceasta este
aşteptată la Staţia Spaţială Internaţională de un echipaj de şase
astronauţi care vor prelua proviziile trimise prin intermediul acesteia.
Compania californiană SpaceX este deţinută de miliardarul Elon Musk
şi intenţionează să se lanseze în turismul spaţial începând cu anul
2015.
În luna iunie, anul 2009, compania SpaceX a testat cu succes racheta
de concepţie proprie Falcon 9, după care a făcut istorie prin lansarea
capsulei Dragon.
Capsula respectivă poate fi folosită atât la transportul de echipament şi provizii, cât şi la transportul a şapte persoane.
Până în prezent, doar agenţiile spaţiale din Rusia, Japonia şi Europa au putut trimite navete cu provizii spre Staţia Spaţială Internaţională.
Până în prezent, doar agenţiile spaţiale din Rusia, Japonia şi Europa au putut trimite navete cu provizii spre Staţia Spaţială Internaţională.
Programul spaţialt US Shuttle, care trimitea astronauţi şi
echipamente spre staţia de pe orbita terestră, a luat sfârşit în anul
2011, lăsând Rusia în rolul de cel mai mare "taxi" pentru Staţia
Spaţială Internaţională, până în acest moment, când industria spaţială
particulară a intervenit în domeniu.
NASA a livrat companiei SpaceX o tranşă de 360 milioane USD din suma
de 680 milioane USD pe care compania privată trebuie să o cheltuiască
pentru dezvoltarea programului. SpaceX a semnat un contract în valoare
de 1,6 miliarde USD cu NASA.
SpaceX a primit de asemenea fonduri pentru a crea o navetă spaţială
de tip comercial, alături de competitorii de profil, firmele Blue
Origin, Boeing şi Sierra Nevada.
Se estimează că, în decurs de câţiva ani, SpaceX va putea scădea
preţurile sub cele percepute de Rusia pentru transporturi spaţiale.
Rusia cere americanilor suma de 63 milioane USD pentru fiecare astronaut
transportat prin intermediul unei capsule spaţiale de tip Soyuz.
Astronauţii de la bordul Staţiei Internaţionale vor recupera capsula
trimisă de SpaceX cu ajutorul braţului robotizat, după care o vor ataşa
sistemelor speciale de pe staţie.
Sursa: AFP
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu