luni, 8 august 2011

Un senzor cu microunde îmbunătăţeşte traficul urban, detectând prezenţa biciliştilor în intersecţii

Un senzor cu microunde îmbunătăţeşte traficul urban, detectând prezenţa biciliştilor în intersecţii
În multe oraşe, bicicliştii au norocul de a avea propriile piste pe unde pot merge, dar încă nu dispun de propriile semafoare, fiind forţaţi astfel să aştepte ca o maşină să le permită trecerea sau să apese butonul de trecere amplasat pe semafoarele pentru pietoni. Acum, un senzor bazat pe microunde poate ajuta circulaţia prin determinarea prezenţei bicicletelor.
Oraşul Pleasanton, din California, este deocamdată singura localitate care utilizează acest sistem, prin care s-au îmbunătăţit deja eficienţa circulaţiei şi siguranţa bicicliştilor. Dispozitivul Intersector poate face diferenţa dintre biciclete şi maşini şi, în consecinţă, poate modifica în mod corespunzător culorile semafoarelor.

Multe oraşe au inserat, printre celelalte semnale de trafic, senzori care detectează atât bicicletele, cât şi maşinile, dar aceştia nu funcţionează în cazul în care bicicleta nu este poziţionată corect sau nu este făcută din metal. Uneori, decât să aştepte, bicicliştii ar putea fi tentaţi, mai degrabă, să treacă pe roşu în intersecţii, acţiune care nu este nici sigură, nici legală.

Sistemele de monitorizare video ajută de asemenea la detectarea bicicliştilor, dar acestea sunt afectate de vânt şi de ceaţă. Monitorizarea video continuă poate de asemenea să încalce politicile de confidenţialitate.

Senzorul Intersector poate monitoriza până la opt zone de detecţie şi poate trimite până la patru comenzi către centrul de comandă a semafoarelor. Senzorul se actualizează de 20 de ori pe secundă şi poate urmări atât vehiculele în mişcare, cât şi pe cele aflate în staţionare.

Sistemele costă între 4.000 şi 5.000 de dolari bucata. Pleasanton are un astfel de sistem în şapte intersecţii ale oraşului, iar edilii au în plan să mai adauge încă un sistem. Acestea se dovedes utile mai ales în contextul în care maşinile sunt depăşite ca număr de biciclete.

Sursa: Popular Science

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu