Oferind locuri ca cele de la clasa business ale avioanelor, având o politică strictă împotriva fumatului şi o viteza maximă de 350 de kilometri pe oră, noul tren de mare viteză care va lega Beijingul de Shanghai este un adevarat motiv de mândrie pentru poporul chinez.
Noua linie va fi lansată cu prilejul celei de-a 90-a aniversare a Partidului Comunist, cu scopul de a evidenţia "dezvoltarea ştiinţifică", cum afirmă chiar preşedintele şi secretarul de partid Hu Jintao. Guvernul speră ca reţeaua de cale ferată de înaltă viteză să se întindă pe 45.000 km până la sfârşitul anului 2015.
"Construcţia acestei linii de cale ferată de renume mondial a durat doar 39 de luni, ceea ce este un cadou pentru aniversarea de 90 de ani a partidului", a declarat Ministrul Transportului, He Huawu.
Trenul alb-albastru, numit "Armonia" (după sloganul preşedintelui Hu, "societate armonioasă") va circula cu o viteză de 300 de km/h, parcurgând distanţa de 1.318 de kilometri dintre Beijing şi Shanghai în mai puţin de 5 ore. Deşi trenul poate circula cu 350 km/h, oficialităţile au ales ca trenul să nu depăşească viteza de 300 de km/h, din motive de siguranţă
Linia este concepută pentru a transporta 80 milioane de pasageri pe an, făcând concurenţă companiilor aeriene. Pentru 1750 de yuani (270 dolari), călătorii de la clasa business sunt aşteptaţi de însoţitori în uniformă.
Ambiţiosul program al Chinei este proiectat pentru a atrage călătorii spre un mijloc de transport mai rapid decât trenurile obişnuite şi mai ieftin decât zborul cu avionul.
Dar construirea unui astfel de sistem este controversată. Criticii spun că numărul de locuri oferite la preţuri accesibile pentru navetişti sunt mult mai necesare decât liniile de lux. Trenurile normale sunt atat de aglomerate la orele de varf încât pasagerii stau şi dorm pe culoare sau chiar în băi. De asemenea există locuri în China unde oamenii stau la coadă ore, sau chiar zile pentru a obţine bilete. De aceea analiştii cred că este foarte posibil ca autorităţile chineze să renunţe la unele dintre cele mai ambiţioase părţi ale planului lor.
Sursa: Reuters
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu