O nouă tehnologie dezvăluită la reuniunea anuală a Asociaţiei Transportului Aerian Internaţional ar putea reduce timpul necesar trecerii prin punctele de securitate - de la 35 de minute, la câteva secunde.
Viitoarele puncte de control vor fi dotate cu scanere pentru iris, care vor "spune" dacă identitatea persoanei corespunde cu cea din paşaportul ce are implantat un cip. De asemenea, scanerul va detecta nivelul de risc şi va îndruma pasagerul către una dintre cele trei porţi: "călător cunoscut", securitate normală sau securitate sporită.
În funcţie de nivelul de securitate, aparate cu raze X vor analiza corpul persoanei şi conţinutul bagajelor, în timp ce pasagerul va merge de-a lungul unui tunel. Călătorii care merg prin tunelul cu securitate sporită vor fi supuşi la o analiză mai agresivă şi la o verificare amănunţită pentru detectarea explozibililor şi a lichidelor.
John Pistole, şeful Administraţiei de Securitate a Transportului din Statele Unite, a participat la lansarea acestei noi metode de securitate şi a anunţat planurile de punere în aplicare a noului sistem în următorii cinci ani.
"Nu ne aflăm în faţa punctelor de control ale viitorului, dar încă lucrăm la acest lucru. Cred că, în cele din urmă, vom vedea ceva similar", susţine Pistole.
Această metodă nu este prima care include scanarea irisului ca procedură de securitate în aeroporturi. Anul trecut, Departamentul de Securitate Internă a lansat un program pilot care utiliza scanarea irisului şi care a fost folosit de grănicerii din McAllan, Texas.
Văzută drept o alternativă mai rapidă decât analiza amprentelor digitale, scanarea irisului a verificat statutul deţinuţilor din punct de vedere al legalităţii imigrării în SUA şi a adunat informaţiile într-o bază de date.
Uniunea Americană a Libertăţilor Cetăţeneşti a avut obiecţii referitoare la această nouă metodă. "Dacă poţi identifica orice individ aflat la distanţă fără a avea permisiunea lui, practic se va permite urmărirea fizică a acestuia oriunde va exista o cameră de fotografiat şi acces la internet", declară avocatul Christopher Calabrese.
Între 2006 şi 2008, un program al Administraţiei de Securitate a Transporturilor a oferit un serviciu privat de securitate. În schimbul sumei anuale de 179 dolari, pasagerilor le era verificat ID-ul cu ajutorul unui scaner al ochilor şi apoi treceau către linia de securitate obişnuita.
Un program pilot ce foloseşte "Punctele de Control ale Viitorului" este aşteptat pentru a fi introdus anul viitor. Detaliile programului vor dezvălui exact modul în care acesta va funcţiona.
Sursa: The Atlantic Wire
În funcţie de nivelul de securitate, aparate cu raze X vor analiza corpul persoanei şi conţinutul bagajelor, în timp ce pasagerul va merge de-a lungul unui tunel. Călătorii care merg prin tunelul cu securitate sporită vor fi supuşi la o analiză mai agresivă şi la o verificare amănunţită pentru detectarea explozibililor şi a lichidelor.
John Pistole, şeful Administraţiei de Securitate a Transportului din Statele Unite, a participat la lansarea acestei noi metode de securitate şi a anunţat planurile de punere în aplicare a noului sistem în următorii cinci ani.
"Nu ne aflăm în faţa punctelor de control ale viitorului, dar încă lucrăm la acest lucru. Cred că, în cele din urmă, vom vedea ceva similar", susţine Pistole.
Această metodă nu este prima care include scanarea irisului ca procedură de securitate în aeroporturi. Anul trecut, Departamentul de Securitate Internă a lansat un program pilot care utiliza scanarea irisului şi care a fost folosit de grănicerii din McAllan, Texas.
Văzută drept o alternativă mai rapidă decât analiza amprentelor digitale, scanarea irisului a verificat statutul deţinuţilor din punct de vedere al legalităţii imigrării în SUA şi a adunat informaţiile într-o bază de date.
Uniunea Americană a Libertăţilor Cetăţeneşti a avut obiecţii referitoare la această nouă metodă. "Dacă poţi identifica orice individ aflat la distanţă fără a avea permisiunea lui, practic se va permite urmărirea fizică a acestuia oriunde va exista o cameră de fotografiat şi acces la internet", declară avocatul Christopher Calabrese.
Între 2006 şi 2008, un program al Administraţiei de Securitate a Transporturilor a oferit un serviciu privat de securitate. În schimbul sumei anuale de 179 dolari, pasagerilor le era verificat ID-ul cu ajutorul unui scaner al ochilor şi apoi treceau către linia de securitate obişnuita.
Un program pilot ce foloseşte "Punctele de Control ale Viitorului" este aşteptat pentru a fi introdus anul viitor. Detaliile programului vor dezvălui exact modul în care acesta va funcţiona.
Sursa: The Atlantic Wire
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu