Unul dintre furnizorii de baterii al GE şi Chrysler a reinventat tehnologia acumulatorilor.
Aceasta tehnologie este în faza de cercetare, dar se pare că este una rentabilă, care are toate şansele să fie adusă pe piaţă. Ea ar putea revoluţiona modul în care stocăm şi transportăm energia, urmând să accelereze procesul de înlocuire al combustibilului fosil şi mai ales al petrolului .
Cheia acestei tehnologii noi constă în faptul că metalele dintr-o baterie convenţională, care în mod normal sunt solide, au fost transformate în nanoparticule suspendate într-un lichid.
Bateriile, cunoscute sub numele de "celule semi-solide de debit" înmagazinează energia într-o substanţă lipicioasă, neagră, care arată ca uleiul de motor. Stocarea sarcinii în acest lichid, permite ca alimentarea unei maşini electrice să se facă în acelaşi mod ca alimentarea de la o pompă cu benzină, convenţională.
Acest lucru ar putea elimina una dintre problemele principale legate de maşinile electrice şi anume, faptul că transferul de energie durează semnificativ mai mult timp comparativ cu alimentarea cu benzină a unei maşini normale.
De asemenea, bateriile maşinilor electrice produc mai puţină energie raportat la greutate, comparativ cu benzina. Inovaţia companiei A123 permite acumulatorului electric lichid să producă de două ori mai multă energie decât bateriile convenţionale litiu-ion, ceea ce înseamnă că producătorii de autoturisme ar putea obţine de două ori mai multă energie dintr-o baterie cu aceeaşi greutate, sau ar putea produce un vehicul mai uşor. În plus, bateriile ar putea avea un cost de producţie scăzut ceea ce înseamnă că ar putea fi folosite în reţelele de energie electrică.
Sursa: Grist
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu